עומדים לרכוש דירה ראשונה? הכירו את כלי המחקר שיסייעו לכם לבחור נכון

רכישה של בית היא אחת מן העסקאות המשמעותיות שאנו מבצעים במהלך חיינו. אך היא מסתמנת לרוב גם כמורכבת ביותר, על אחת כמה וכמה אם זוהי הדירה הראשונה שאנו רוכשים. למרבה המזל כיום עומדים לרשותנו אי אלו כלים שיכולים לסייע לנו בקבלת התשובות לכל השאלות החשובות באמת.

אחרי שהגדרתם כמה קריטריונים בסיסיים עבור הדירה שאתם מחפשים, כמו כמה חדרים, באיזו עיר היא תהיה ועוד, יהיה עליכם לבחון כמה שאלות מהותיות בכל דירה שתענה על הקריטריונים הבסיסיים שהגדרתם:

  • האם גודל הדירה ומיקומה מתאימים לכם?
  • מה שוויה האמיתי?
  • האם סביבת המגורים עונה לצרכים שלכם?
  • האם קיימות תוכניות מונציפליות באזור שעלולות להשפיע על ערך הדירה?

אין ספק שמדובר במידע רב שעליכם לצבור, אך אין סיבה לדאגה שכן כל המידע קיים ברשת ואפשר לגשת אליו בקלות – הנה כמה כלים מצוינים שיסייעו לכם לקבל את כל התשובות:

מחשבים כל הדרך אל הבנק

קיבלתם הצעה מצוינת לדירה הראשונה שלכם, דירת החלומות. עכשיו אתם צריכים לבדוק כמה זה יעלה לכם באמת. אתרים רבים מציעים לכם מחשבונים שיסייעו לכם לחשב את מחיר הדירה לאחר כל התשלומים הנלווים כמו מס רכישה, שכר טרחה לעו”ד, הובלה, קניית רהיטים או שיפוץ הדירה בעת הצורך.

מחשבונים אחרים יסייעו לכם לבחון כמה תעלה לכם המשכנתא בכל חודש וכמה זמן ייקח לכם להשלים את התשלומים. אם אתם חושבים על דירה להשקעה תוכלו גם לבחון מה תהיה התשואה העתידית שלה. כל שעליכם לעשות הוא לחפש “מחשבון נדל”ן” במנוע החיפוש ולהבין כמה בעצם כל זה יעלה לכם.

אתרי הנדל”ן החמים

ישנם היום ברשת כמה אתרים המנגישים בצורה מסודרת מידע שיכול לסייע לכם בבחירת הדירה הראשונה שלכם. בראשם נמצא אתר ‘מדלן’ אשר מספק תשובות לשאלות נפוצות כמו כמה עסקאות התבצעו לאחרונה בשכונה המיועדת, מה טווח המחירים באזור לפי מספר חדרים, כמה מהתושבים הם בעלי דירות לעומת שוכרים, מהו ציון המיצב שקיבל התיכון הקרוב ואפילו מה הגיל הממוצע של השכנים.

באתר הנדל”ן הממשלתי תוכלו למצוא את כל העסקאות שנעשו ברחבי הארץ, ובמפות ‘gov.map’ תוכלו לראות את העסקאות שנעשו בחלוקה לגושים וחלקות. ב’מדד הנדל”ן’ של אתר יד 2 תוכלו לקבל מידע על מגמות המחירים באזור מתוך המודעות שעלו לאתר, חוות דעת של הגולשים על סביבת המגורים ומידע על התשתיות בכל אזור כמו בתי ספר, מקומות בילוי או בתי כנסת.

אתר העירייה

לכל עיר בישראל יש היום אתר אינטרנט ובו קיים מידע שיכול לסייע לכם בקבלת החלטה טובה יותר. באתרים אלו תוכלו לקבל מידע על מוסדות החינוך בעיר, אילו שירותים מציעה העירייה לציבור, מה נעשה לטובת רווחת התושב, האם העיר מקיימת אירועי תרבות, האם יש דגש על ניקיון, מהן התוכניות לשנים הקרובות וכיוצא בזה.

כולם בפייסבוק

בעוד שבאתר האינטרנט הרשמי תוכלו לקבל מידע מטעם נציגי העיר, בפייסבוק תוכלו למצוא קבוצות פייסבוק שהוקמו על ידי התושבים עצמם ושם תוכלו לקבל מידע ‘מהשטח’ על מצב האזור, על הנושאים הבוערים והבעיות אשר מטרידות את שכניכם לעתיד. כך תוכלו להבין טוב יותר האם התושבים באמת אוהבים את אזור מגוריהם וממה עליכם להיזהר.

קנייה של דירה ראשונה היא תהליך מלחיץ ומלא בשאלות, ומותר לכם לחשוש מעט בתחילת הדרך, אך אחרי שתאספו את כל המידע הרלוונטי דרך הכלים הקיימים לרשותכם, תוכלו לקבל החלטה שקולה ולקנות את הדירה הראשונה שלכם כמו מקצוענים.

חזרה לכתבות

צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה